24 July 2008

Tribut frumoasei studentii la Cuza


Ma uitam cu placere la filmuletul facut de Cosmin despre admiterea la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi. Ascultand frumoasele comentarii facute atat de Cosmin, cat si de unele cadre didactice, am inceput sa ma gandesc ca si proaspat absolvent, la ce a insemnat pentru mine prima universitate din Romania. O sa imi exprim astfel cateva idei in acest sens.

Cand am ajuns prima oara in Iasi, incercand sa imi dau seama despre ceea ce inseamna studentie, si mai cu seama "studentia la Cuza", am ramas profund impresionat si emotionat de ceea ce vedeam si simteam in jurul meu. Imi aduc aminte cu drag de primul curs pe bancile amfiteatrului II.8 al Facultatii de Filosofie. Era un curs de logica si interpretare, pe care il sustinea cu mult pathos domnul profesor Ceausu.

Ma simteam inconjurat peste tot de un spirit academic, tineresc, un spirit de libertate pe care cu greu il voi uita. Pentru mine universitatea aceasta a fost ca o a doua familie, din sanul careia nu am plecat si nu o sa plec probabil niciodata, chiar daca sunt proaspat absolvent al studiilor de licenta. Universitatea m-a invatat sa iubesc, sa admir, sa pretuiesc, sa traiesc, si sa simt gustul vietii din plin.

Imi aduc cu drag aminte cand in primul an de facultate incercam sa descopar buchiile filosofiei si alte stiintei politicului, alaturi de minunatii mei colegi, impreuna cu care m-am distrat, am ras, am plans, am trecut prin sesiuni de examene. Aproximativ majoritatea lucrurilor frumoase din viata mea se leaga intr-un fel sau altul de faptul ca am fost "student la Cuza".

Aceasta universitate m-a fascinat in mod constant pe tot parcursul vietii mele de student, si totodata mi-a influentat pozitiv trairile si fiintarea mea pe acest pamant. Voi ramane recunoscator pe viata acestei minunate universitati de care imi voi aminti cu imensa dragoste. Daca ar fi sa pot opri timpul in loc l-as opri la vremea studentiei mele, care ce-i drept inca nu s-a terminat, dar a luat o alta forma.

As incheia aceasta trecere scurta in revista a amintirilor legate de studentia mea, afirmand ca a fi student la Cuza este cea mai importanta traire, traire pe care cu greu o poti uita sau neglija.

No comments: