22 April 2007

Preselectii : impresii, pareri (part 2)


Heh … in articolul trecut am promis ca voi reveni pe blog, tratand o chestiune politica de interes actual! Imi pare rau dar trebuie sa imi incalc promisiunea pentru ca ieri am primit o veste destul de proasta pe care trebuie sa o evidentiez acum!

Dupa cum bine stiti am fost la preselectii pentru Olimpiadele+Comunicarii! Ieri dupa-amiaza, dupa ce o zi intreaga am asteptat mailul cu echipele finaliste, am aflat ca din pacate echipa mea nu s-a calificat mai departe in finala! Am zis : Oke! Dar de ce , oare? Oricum nu o sa imi para rau nicio secunda ca am participat si nici nu vreau sa pun la indoiala calitatile juriului de care am avut parte (cu toate ca putin obiectivism nu le-ar strica)! Tot in acel mail erau si notele noastre in urma participarii la preselectii! Astfel punctajul pentru ideea creativa a campaniei a fost de 8.33 din 35 de puncte posibile! Cu alte cuvinte « cei 3 jurati », numai nu ne-au zis in fata ca suntem niste tampiti si ca « vai doamne le-am lezat sanatatea mintala »!

Vreau sa va asigur ca nu a fost deloc asa, pentru ca noi chiar am avut, si avem in continuare incredere in ideile noastre! Nu vreau sa critic juriul de la Olimpiadele Comunicarii, dar hai sa fim seriosi si realisti catusi de putin! Nu poti sa iti bati efectiv joc de niste oameni care au muncit mai bine de o luna si si-au luat treaba in serios, au renuntat la multe activitati, mai importante poate, decat Olimpiadele Comunicarii, dandu-le niste note care, dupa parerea mea au fost date dupa bunul lor plac, luand in considerare foarte putin cred, vreun principiu sau vreo tehnica care tine de domeniul advertisingului!

Asta, deoarece, asa cum zicea si Michael Newman in cartea sa « Salturi creative », atunci cand faci o campanie publicitara, nu o faci sa iti placa tie, ci o faci sa ii placa publicului, sa prinda la public, pentru ca acesta sa obtina un reward de pe urma contactului pe care la avut cu campania respectiva!Dar se pare ca cei 3 membri ai juriului de la board-ul 2 a preselectiilor nu prea au luat aceasta in considerare!

Tot pe aceasta cale as vrea sa « multumesc » domnului Mihai Coliban si domnisoarei (sau doamnei) Alexandra Tanjala pentru « atentia deosebita » si feedback-ul « nemaipomenit » de care au dat dovada in timpul prezentarii! Poate eu m-am inselat in aceste privinte, asa ca astept critici, sau explicatii mai concrete asupra interviului de la preselectii, din partea oamenilor ce au competenta necesara in aceasta speta!

In orice caz, asa cum am mai spus, nu imi pare deloc rau pentru participarea la Olimpiadele+Comunicarii (chiar daca a fost relativ scurta) ci din contra o iau ca pe o experienta, placuta, utila si constructiva, numai ca, atunci cand ai incredere in tine se gaseste cineva sa iti « taie elanul » si sa te faca sa te simti cel mai idiot om! Dar sa stiti ca nu e cazul meu pentru ca asa cum zicea o colega de-a mea caruia ii multumesc pentru tot ce a facut pentru echipa Funky Ties (asa cum le multumesc tuturor membrilor din echipa) daca un om te scoate afara pe usa, eu intru inapoi pe geam!

Vreau de asemenea sa felicit echipele care au ajuns in finala si sa le urez multa bafta in continuare, si sa imi cer scuze daca am fost prea critic sau prea incisiv in acest articol!

Acestea fiind zise eu va urez sa aveti parte de lucruri fumoase, multa incredere in voi si … pana la articolul urmator … s-auzim numai de bine!

2 comments:

Anonymous said...

Lasă mai Alex, noi să fim sănătosi, ti-am dat ocazia să câştigi anul acesta, dar se pare că nu ai reuşit. La anu te răzbun eu, răzbun tot Iaşul :D.

Anonymous said...

Pana la urma este si asta o lectie. Se intampla foarte des sa mergi la client cu o campanie la care ai muncit pe branci si care sa primeasca un feedback extrem de prost. Si nu putine sunt cazurile in care o regasesti apoi implementata de acelasi client, dar cu alta agentie. Ce coincidenta! :) Bineinteles, nu este cazul Olimpiadelor. Pentru ca avem exemplele de anii trecuti in care au iesit castigatoare campanii cu adevarat misto. ;)