26 February 2008

Conferinţele NATO la Iaşi.

Ieri şi astăzi, la Iaşi a avut loc Conferinţa NATO, ce a avut ca temă principală contribuţia României în Afganistan, şi rolul ţării noastre în ceea ce priveşte securitatea globală. Această conferinţă face parte dintr-o serie de conferinţe ce au avut şi vor avea loc la Bucureşti, Constanţa şi Timişoara, conferinţe premergătoare Summitului NATO ce va avea loc în aprilie, în capitală.

Atmosfera a fost una foarte oficială, costume scumpe, multă diplomaţie straină (ambasadori NATO, reprezentanţi UE pe probleme de politică şi afaceri externe), dar şi profesori universitari, oficiali ai armatei care au participat în teatrul de operaţiune din Afganistan, presă, studenţi.

Din punct de vedere organizatoric conferinţa a fost de un real succes, ea atingându-si scopul, şi anume acela de a face cunoscute mai bine problemele care se vor pune în doscuţie în martie la summit. Au fost prezentate diverse opinii asupra rolului NATO, şi al aliaţilor în Afganistan, au fost precizate politicile publice care s-au implementat acolo, modul în care au fost acestea implementate, implicaţiile economice, sociale, politice şi nu numai a reconstrucţiei Afganistanului, programe concrete de educaţie si reconstrucţie pentru infrastructura afgană etc.

Personal, această conferinţă a reprezentat pentru mine un plus de experienţă, la modul că am aflat foarte multe lucrui despre Afganistan, despre populaţia afgană, despre modul acestora de viaţă, plus că am cunoscut foarte mulţi domni interesanţi cu puternice cariere diplomatice în spate, şi mai mult decât atât am observat viziunea lor asupra unor aspecte politice, sociale, economice etc. .

Mă bucur enorm că am avut privilegiul să fiu invitat la aceste conferinţe, unde am avut ocazia să cunosc destulă lume interesantă, si totodată să învăţ o serie de lucruri pe care cărţile sau facultatea nu ţi le pot oferi la fel de bine. Până la articolul următor ... s-auzim numai de bine.

No comments: