04 January 2008

RATP Iasi loveste din nou...

Da. Cei de la RATP Iasi lovesc din nou in noi, cei care folosim mijloacele lor de transport in comun. De la 1 ianuarie 2008 RATP Iasi, a schimbat tarifele mijloacelor de transpot in comun. Astfel pretul unui bilet cu o singura calatorie a crescut de la 1,2 lei la 1,5 lei, iar pretul unui bilet cu doua calatorii a crescut de la 2 lei la 2,5 lei. De ce? Nimeni nu stie. De fapt numai conducerea RATP Iasi cunoaste cred, logica acestui nou plan de tarifare, care ultima oara a fost schimbat la 10 octombrie 2006. Daca vrei sa afli mai multe informatii de la oficialii acestei regii, sau de pe site-ul lor, totul este in zadar. Nu vei afla nimic.

Toate acestea in conditiile in care nicarieri in alt oras nu s-a efectuat o astfel de crestere a tarifelor pentru mijloacele de transport in comun. Si in contextul in care conditiile din mijloacele de transport in comun raman in continuare la un nivel mediu, ca sa nu folosesc alt termen. Platim mai mult pentru un bilet si avem in continuare parte de aceeasi inghesuiala de nedescris, de aceeasi mizerie din autobuze, tramvaie si microbuze, acelasi frig patrunzator pe timp de iarna, si aceeasi caldura infernala din timpul verii, aceeasi soferi nervosi fara respect pentru calatori.

Avem parte totodata de aceeasi controlori de trafic lipsiti de orice fel de respect si principii morale, dar care stiu foarte bine sa foloseasca tehnici de manipulare atunci cand e vorba de spaga, in cazul in care nu ti-ai luat bilet, sau, mai rau, nu ai fost destul de "rapid", ca in secunda doi dupa ce ai luat biletul sa il compostezi, astfel acest lucru considerandu-se, de acesti controlori o infractiune( ai circulat fara bilet). Bineinteles explicatiile ulterioare nu isi mai au rostul. Tot ceea ce ramane de facut este amenda, sau, mai bine zis o mica "atentie" pentru controlori ca sa scapi de procesul verbal.

Sincer sa fiu nu prea inteleg politica RATP Iasi, care este o regie autonoma destul de "dubioasa", dar nimeni nu stie prea multe referitor la acest lucru. O scuza pentru aceasta scumpire a tarifelorar fi sa zicem scumpirea barilului de petrol, deci in mod direct scumpirea carburantilor. Dar acest lucru nu cred ca justifica prea mult din aceasta majorare a tarifelor. Sa speram ca dupa vreo 6 luni nu se scumpesc iar tarifele si macar daca se vor scumpi cei de la RATP isi vor imbunatati conditiile pentru cei care calatoresc cu mijloacele lor de transport.

Pana la articolul urmator...s-auzim numai de bine!

10 comments:

alex negru said...

Oare nu sunt impotriva legii scumpirile acestea?
Eu ma gandesc sa sun la OPC.

Alex Ciobanu said...

Impotriva legii nu sunt. Nici macar impotriva legii concurentei. Plus ca este vorba despre o regie autonoma si lucrurile sunt mai complicate in ceea ce priveste legislatia.

Marius DANGÄ‚ said...

Pentru a va lamuri asupra procesului prin care creste pretul uni bilei va recomand http://www.primaria-iasi.ro/content.aspx?item=1646&lang=RO - descarcati minuta de pe 29 Noiembrie si urmariti dezbaterea de la punctul 27. In principiu - RATP a propus, cativa consilieri au incercat sa se opuna si masina de vot si-a facut treaba.

Alex Ciobanu said...

Mda...am vizualizat acel site al primariei domnule Danga. No comment. Ratiunile care au fost practicate acolo nu au nicio logica. S-a incercat o argumentare de factura sociala, economica, dar e departe pe langa circul si disputele politice care domina in sedintele de consiliu local dupa cum am observat.

Gabi Nistoran said...

inca sunteti in urma, in craiova sunt tarife mai mari, la conditii care pariez ca-s mai slabe (si cred ca si distantele sunt in general mai mici). avem deja de cateva luni biletul la 1,5 lei (2 lei daca il iei de la sofer).

Alex Ciobanu said...

@Gabi:

de Craiova nu stiam. chiar nu aveam idee, dar oricum ce se intampla in iasi la capitolul transport public e o mare brambureala. si nu e`singurul oras dar am vrut sa arat cum stau lucrurile aici, in iasi.

Valeriu Bogdanel said...

Scumpirea biletelor pentru mijloacele de transport in comun nu stiu daca isi au ratiunea. Dar biletele s-au scumpit si in partea de jos a Iasului, la Bacau. Pretul unui bilet a ajuns de la 1.2 RON la 1.5 RON. Iar daca doresti sa iti cumperi un bilet de la dl. sofer te va ajunge 2.5 RON. Iar biletele cu 2 calatorii nu exista:D Fiti bucurosi cei din alte orase si calatoriti linistiti. PS: Avem aer conditionat, transport de la 5 la 23 si autobuze Mercedes.

orasuliasi said...

Logica scumpirilor este una singura: nevoia de bani, cat mai multi bani, deoarece este an electoral. Ei bine, cu banii pe care ii incaseaza in plus RATP se pot da niste abonamente gratuite la pensionari, se poate sponsoriza mai bine echipa de fotbal, si de ce nu, se pot oferi abonamente gratuite si studentilor (ca tot cere astfel de facilitati Ionut Ganju, liderul unei uniuni sindicale studentesti despre care nu stiu cati studenti au macar idee ca ar exista). Si cine credeti ca va veni in fata electoratului sa se laude ca le-a dat transport gratuit? Ei bine, domnilor, "catindatul" este: Gigi Niiiiiiichiiiitaaaaaaaa!!!!!!
Adica ala care a facut varza orasul asta, dar a pus nocturna la stadion (un fel de tichie de margaritar).

(un oarecare)paul said...

Nichita a ordonat scumpirea biletelor tocmai ca sa-i pedepseasca pe aceia care nu au votat cu partidul Domniei Sale la alegerile din 25 noiembrie 2007.Porunca lui Nichita loveste in buzunarul persoanelor active financiar din Iasi:populatia activa si studentii.Sunt extrem de interesat sa vad care a fost pozitia fiecarui consilier din Consiuliul Local vizavi de acest masacru asupra banutilor studentesti.Oare de ce PD-PNL-PC-PLD nu au putut bloca acest demers marsav al lui Nichita?
Este clar ca momentul ales de Nichita pentru a anunta scumpirea coincide cu pierderea increderii iesenilor de catre PSD Iasi.
Ma mai intreb de ce domnul lider studentesc Ganju nu a protestat fata de initiativa impertinenta a primariei veninoase...

ines said...

"initiativa impertinenta a primariei veninoase" :)