15 November 2007

Falsitate@marketing.RO

Am ceva timp de cand vreau sa scriu articolul asta, dar am fost in dubii pana acum. De data aceasta m-am hotarat.

Am observat cu foarte multa stupoare ca de ceva vreme pe o mare parte din bloguri se tot discuta despre marketing, marketing online, advertising, comunicare in afaceri, tot felul de consultante in comunicare si marketing, si alte multe lucruri legate de aceste domenii adresate unor multitudini de firme ce au capital strain , sau nu si, chiar unor anumite tipuri de personae. Si mai mult decat atat. Ma uit pe site-urile pe care firmele isi scot la « licitatie publica » joburi din ce in ce mai interesante care in esenta lor cred ca sunt ocupate de niste oameni falsi si cu orizonturi nu prea deschise. Cu aproximatie. Si vad din ce in ce mai mult pozititii de manageri, strateg planner, general manager, media planner, marketer si alte nume de functii care mai de care mai pompoase. Si mai mult, dar mai mult decat atat, atunci cand participi pe la nush ce conferinte, care sincer sa fiu, ar fi poate mult mai interesante, daca ar exista o normalitate morala fara falsitate, conferinte in a caror pauze de cafea auzi niste domni /doamne care nu sunt cunoscuti foarte mult, dar care au acele functii pompoase cu denumirea in engleza, si care incep o discutie in felul urmator : « The truth is ca aseara cand am ajuns acasa de la birou eram asa de obosit/a incat nu am putut nici macar sa imi verific mailu » ! Bla Bla Bla. Sau … fasitate falsitate falsitate. O mare vrajeala.

Dar prin aceasta nu vreau sa critic pe nimeni. Si eu sunt pasionat de domeniul marketing-ului, comunicarii, dar cred ca ar trebui sa avem o limita. O limita a decentei morale. Imi pun niste intrebari atunci cand vad din nou acele firme care cauta sa angajeze doar acest tip de oameni. Nu vreau sa par ridicol, dar oare o sa ajungem toti sa facem marketing si sa avem aceste tipuri de functii. Nu am nimic impotriva, dar mi se pare ca acest gen de oameni sunt atat de falsi incat parca nu au nici viata personala. Si problema, si semnele de intrebare nu ar fi asa de adanci, dar ideea care ma apasa e legata de acei oameni care au ajuns in domeniile respective pe pile, pe nepotisme, ca are tata si mama bani si eu am terminat nush ce facultate si hai sa imi fac firma de advertising sau firma care sa se ocupe de consultanta in marketing sau nush ce chestie. Aici e o alta problema, pentru ca intradevar sunt oameni care lucreaza in aceste domenii si sunt foarte capabili si competeni si isi pastreaza acea verticalitate morala chiar daca functiile lor au denumiri pompoase in limba engleza. Eh … problema nu e numai asta. Mai sunt multe de discutat.

Ca si concluzie cred ca in orice domeniu in care am lucra si orice functie cu orice denumire pe care am ocupao, ar trebui sa ne pastram decenta, sa nu fim falsi, sa fim originali si sa incercam sa facem lucrurile cu propriile noastre puteri. Si sa aratam ca stim sa discutam lucruri cu adevarat interesante, si sa le discutam in limba romana atunci cand ne adresam unui cetatean roman, pentru ca daca vorbim jumate in engleza, jumate in romana nu demonstram nimic deosebit. Ne putem afirma la fel de usor si prin alte modalitati.

Cam atat deocamdata si … pana la articolul urmator … s-auzim numai de bine !

4 comments:

ines said...

Oh, da!!! The truth is ca I'm kind of hating oamenii astia. Mai mult decat "kind"!!!

gabi nistoran said...

total de acord la partea cu englezo-romana. oricum lucrurile astea se intampla in general in tara noastra, nu doar intre cei din marketing.

Monoranu said...

Alex, in marketingul din Romania exista multa mediocritate dar crede-ma ca piata ii va elimina pe cei slabi. Daca nu ai rezultate dispari. Asta ti-o garantez. E pacat ca intre acesti "pionieri" ai marketingului de la noi s-au infiltrat si non-valori dar sa stii ca unii se adapteaza si ajung sa constientizeze faptul ca trebuie sa evolueze. Am cunoscut oameni care la inceputul carierei erau asa cum spui tu, dar care sub amenintarea pierzaniei au studiat si au devenit mai buni. Asa ca nu te grabi sa pui etichete.
Apropo de viata personala, marketerii nu prea au asaceva. Stii tu, clientul nostru-stapanul nostru. Tre sa fii la dispozitia lui tot timpul. :)

Alex Ciobanu said...

In mare parte parte ai dreptate Adrian. Aceasta e si parerea pe care eu o impartasesc. Ideea e ca eu nu am pus etichete, ci doar am facut constatari. Iar partea ce se refera la clientul nostru-stapanul nostru e la fel de corecta. Dar totusi, cateodata macar nu ar trebui sa exageram.:)